måndag 21 februari 2011

En bugg i systemet...

Jag har satt mig och varvat ner efter 1.5 timme på buggkurs tillsammans med min go´a pojkvän. Idag var tredje gången på kurs och det börjar bli riktigt roligt för nu blir det mer snurrar och mindre grundsteg. Att börja dansa är någonting jag verkligen rekommenderar alla, det är fantastiskt! Att dansa gör mig glad, pigg och avslappnad. Många spänningar i kroppen släpper och man får en stund där man inte behöver tänka på annat än var man har kroppen och att man har kul. Jag tycker att dans är ett fantastiskt medium för att få motion, få träffa människor, få skratta och njuta av att vara i stunden. Jag säger bara dansa, dansa, dansa!! Jag ska dansa och önskar att alla människor dansar. Jag tror att om människor dansar, umgås och skrattar tillsammans så kommer ondskan i denna värld att försvinna. Att känna samhörighet och glädje tillsammans med andra gör att man blir lyckligare och ser på saker på ett annorlunda sätt. Man tänker färre negativa tankar och kanske, kanske blir denna värld lite vackrare, lite lyckligare och en lite trevligare plats att leva i. Så ut och dansa, alla är vi nybörjare i början men glädjen finns där redan från start. Ut och sväng era lurviga (eller rakade) så kanske du också får känna samma glädje som jag!

Till nästa gång: dansa som om ingen ser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar